Colgate Oral and Dental Health Resource Center

Paste de dinţi inovatoare pentru a curăţa şi a lumina fiecare tip de zâmbet.

Paste de dinți

O periuţă de dinţi pentru fiecare tip de zâmbet, proiectată pentru confort şi rezultate.

Periuțe de dinți

Pentru o gură mai sănătoasă și o respirație mai proaspătă.

Ape de gură

Produsele Colgate pentru copii fac periajul distractiv şi încurajează utilizarea constantă.

Produse pentru copii

Fiecare zâmbet este unic şi necesită un alt tip de îngrijire. Colgate are o soluţie pentru fiecare zâmbet.

Căutare după beneficiu
Mărimea scrisului

Alimentaţia

În ce constă o alimentaţie corectă?
O alimentaţie corectă presupune o dietă echilibrată, care să asigure organismului nutrimentele necesare pentru sănătate. Organismul nostru se reînnoieşte în fiecare zi, prin muşchi, oase, piele şi sânge. Alimentele pe care le consumăm ajută la formarea de ţesut nou. Dacă dieta are un aport scăzut de nutrimente, implicit va fi afectată şi rezistenţa la infecţii a cavităţii bucale.

Dacă nu asigurăm copiilor noştri o dietă echilibrată, dinţii lor nu se vor dezvolta corect. Pentru a avea dinţi puternici, rezistenţi la carii, copiii au nevoie de o dietă echilibrată, cu accent pe calciu, fosfor şi un aport corespunzător de fluor.

De câte tipuri sunt nutrimentele?
O dietă echilibrată trebuie să conţină următoarele nutrimente:

  • anumiţi carbohidraţi
  • acizi graşi esenţiali (se găsesc în grăsimi)
  • aminoacizi esenţiali (se găsesc în proteine)
  • 15 vitamine
  • aproximativ 25 de minerale
  • apă

Deoarece organismul nostru nu poate sintetiza toate nutrimentele de care avem nevoie, în special unele vitamine, sursa acestora o constituie alimentele sau suplimentele. Ministerul Agriculturii din SUA recomandă următorul plan zilnic de consum pentru populaţie:

  • 6 - 11 porţii de produse de panificaţie şi cereale
  • 3 - 5 porţii de legume
  • 2 - 4 porţii de fructe
  • 2 - 3 porţii de produse lactate
  • 2 - 3 porţii de carne, pui, peşte, ouă, fasole sau nuci

De ce este importantă o alimentaţie corectă?
O dietă săracă poate duce la afecţiuni gingivale şi la formarea cariilor dentare. Alimentele bogate în carbohidraţi, zaharuri şi amidon contribuie la producerea de acizi în placa bacteriană, acizi care atacă smalţul dentar. În cele din urmă, acţiunea acizilor duce la formarea de cavităţi, în urma prăbuşirii smalţului dentar.

Dacă totuşi consumaţi alimente cu conţinut de zaharuri şi amidon, încercaţi să o faceţi în timpul meselor şi nu între mese, şi evitaţi alimentele aderente, care favorizează acumularea plăcii bacteriene. Majoritatea alimentelor deja conţin substanţe care produc acizi, deci numai prin limitarea expunerii la acestea veţi reduce atacul acizilor asupra smalţului. De asemenea, în timpul meselor creşte fluxul salivar, care ajută la curăţarea gurii de particulele alimentare.

Îngrijire şi afecţiuni oro-dentare. Categorii.

ColgatePalmolive.ro  |  Colgate.ro  |  Aspecte Legale / Confidențialitate  |  Colgate.com Harta Site-ului  |  Politica privind modulele cookie  |  Contactează-ne
© Compania Colgate-Palmolive. Toate drepturile rezervate.
You are viewing the Romanian site.